عدم اجازه طبابت مراکز عرضه گیاهان دارویی

۶ بازديد

به گزارش حکیم نیوز؛ رامین مصطفوی رییس اتحادیه خوار و بار تربت‌حیدریه در خصوص عرضه دارو گیاهی توسط برخی از عطاری ها گفت: برخی همکاران ما در این صنف با وجود آن که تنها مجاز به عرضه کالا هستند و نه تجویز دارو یا درمان، اما در عمل از مقررات سرپیچی می‌کنند.

وی اظهار کرد: البته چه بسا برخی از این افراد دارای مدرک معتبر طب سنتی هم باشند و نفس تجویز دارو یا انجام حجامت و زالودرمانی فعالیتی غیرقانونی نیست منتهی در واحد صنفی عرضه گیاهان دارویی تنها مجاز به عرضه این گیاهان هستند.

رییس اتحادیه خوار و بار تربت‌حیدریه گفت:هم اکنون این اتحادیه ۹۶۵ واحد را در رسته‌های همگون شامل خوار و بار، عمده فروشی مواد خوراکی، لبنیات و گیاهان دارویی تحت نظارت خود دارد. 
مصطفوی افزود: از نگاه ما دلیل عمده این رونق غیر قانونی، عملکرد ضعیف دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه است و اداره بهداشت محیط و درمان این دانشگاه در بحث نظارت باید فعال تر شوند. 
در پاسخ به این اظهارات مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: بین داروی گیاه دارویی و داروی گیاهی تفاوت وجود دارد و این واحدها حتی مجاز به عرضه داروهای گیاهی هم نیستند.
دکتر حسین عزیزی افزود: در بخش کیفیت و چگونگی عرضه در این فروشگاهها، نظارت بر عهده معاونت غذا و دارو و در بحث طب سنتی نیز وظیفه نظارت بر عهده بخش درمان است.
وی اضافه کرد: تاکنون نیز ۲ جلسه برگزار و کمیته مشترکی با عضویت دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، تعزیرات و اتاق اصناف تشکیل شده و حتی گشتهای مشترک هم برگزار شده است.

 مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال نیز سه واحد صنفی مراکز غیرمجاز عرضه داروی گیاهی و طب سنتی در این شهرستان مهر وموم شده‌ است. 

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

منبع

گیاه خواری به چه معناست؟

گیاه خوار بودن برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برای بعضی از افراد، این کلمه ممکن است به سادگی یک رژیم باشد، راهی که باعث بهبود سلامتی و تندرستی می شود. برای افراد دیگر، گیاه خواری اعتقاد عمیق تری به رابطه اخلاقی بین انسان و سایر حیوانات اشاره دارد، اعتقادی که آن ها را وادار می کند گوشت و سایر محصولات حاصل از ذبح حیوانات را مصرف نکنند. همچنین گیاه خواری می تواند بخشی از هویت اجتماعی و جامعه یک فرد و یا امری کاملا خصوصی و شخصی باشد. به طور خلاصه، به همان اندازه که گیاه خواران مختلفی وجود دارد، گیاه خواری نیز “معانی” متفاوتی دارد.

چگونه گیاه خوار شوم؟

گیاه خوار یا وگان شدن به سادگی تصمیم گیری برای عدم استفاده زیاد از محصولات حیوانی است. هم چنین ممکن است انتخاب کنید که از محصولات حیوانی اصلا استفاده نکنید و یا از شرکت هایی که به روش های دیگر از حیوانات استفاده می کنند نیز خرید نکنید.

در سطح منطقی تر، نحوه انجام این تغییر در واقع یک انتخاب شخصی است. اصلی ترین کاری که باید انجام دهید پایدار بودن آن است و برای انجام آن ممکن است بخواهید رژیم جدید خود را به گونه ای راحت کنید که از نظر جسمی یا فرهنگی برای شما شوک آور نباشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.